PRANEŠĖJAI
Prof. dr. Patrícia OLIVEIRA-SILVA
Nuo smegenų tyrimų iki veiklos mokytojų rengimo srityje: pedagogų pasirengimas ugdyti naują besimokančiųjų kartą
Patrícia Oliveira-Silva – klinikinės neuropsichologijos mokslų daktarė, įgijusi žmogaus neurofiziologijos specializaciją. Ji yra Žmogaus neuroelgesio laboratorijos (HNL) direktorė, Katalikiškojo Porto universiteto (port. Católica Porto (FEP-UCP)) Edukologijos ir psichologijos fakulteto prodekanė, atsakinga už internacionalizaciją, tyrimus ir žinių perdavimą, Žmogaus raidos tyrimų centro (CEDH) narė. Per visą savo karjerą Oliveira-Silva vadovavo tarptautiniams mokslinių tyrimų projektams, o dėmesys pramonės partnerystei prisidėjo prie šių žinių sklaidos. Ji vadovavo daugeliui iniciatyvų organizuodama tarptautinius renginius, sukūrė unikalias kultūrų ir mokslo disciplinų konvergencijos platformas taip skatindama pasaulinį mokslinį dialogą ir bendradarbiavimą.
Prof. dr. Patrícia OLIVEIRA-SILVA
Prof. dr. Tony GHAYE
Permąstant refleksiją ir reflektuojantį praktiką mokytojų rengime
Profesorius dr. Tony Ghaye dirba Loughborough universitete Londone ir Norvegijos Arkties universitete. Jis yra vienas pirmųjų pasaulyje gerovės pareigūnų, taip pat ir organizacijos „UMatter“ Tanzanijoje direktorius, psichologas ir bendruomenės aktyvistas. Tony Ghaye yra parašęs 18 akademinių knygų ir 144 mokslinius straipsnius, kuriuose daugiausia dėmesio skiriama refleksijos ir reflektyvios praktikos tyrimams bei pozityviosios psichologijos praktikai. Jis 20 metų dirbo mokytojų rengimo srityje aštuoniuose inovatyviausiuose pasaulio universitetuose.
Prof. dr. Tony GHAYE
Lekt. Odeta ŠAPELYTĖ
Mokytojo profesinio augimo transformacijos per reflektyviąją praktiką mokykloje: „Aš žinau, kas aš esu ir kodėl aš čia“
Pranešimas kartu su prof. dr. Remigijumi Bubniu
Odeta Šapelytė – Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos lektorė. Mokslinių interesų sritys siejamos su švietimo pagalbos sistemos, įgalinančios švietimo / socialinę pagalbą ir jos prieinamumą, pagalbos specialistų profesinio streso įveikos, švietimo pagalbos specialistų, pedagogų rengimo ir reflektyvios praktikos klausimais. Mokslinės publikacijos, pranešimai tarptautinėse konferencijose, projektinės veiklos ir tyrimai apima įvardytų mokslinių interesų lauką. Ji dirba mokslinių žurnalų „Socialinė gerovė tarpdisciplininiu požiūriu“ ir „Specialusis ugdymas“ redakcinėse kolegijose.
Lekt. Odeta ŠAPELYTĖ
Prof. dr. Rūta GIRDZIJAUSKIENĖ
Mokinių kompetencijų vertinimo iššūkiai ir įžvalgos ateičiai
Pranešimas kartu su doc. dr. Egle Pranckūniene
Rūta Girdzijauskienė – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Klaipėdos universiteto vyriausioji mokslo darbuotoja, Lietuvos muzikos mokytojų asociacijos prezidentė, Europos muzikinio ugdymo mokykloje asociacijos (EAS) ir Europos ankstyvojo muzikinio ugdymo tyrėjų tinklo (MERYC) tarybos narė. Mokslinius interesus sieja su ugdymo didaktika, kūrybiškumo ugdymu, mokytojų rengimu ir profesiniu tobulėjimu.
Prof. dr. Rūta GIRDZIJAUSKIENĖ
Doc. dr. Carmel’as BORG’AS
Nuo transmisyviosios iki pasidalytosios lyderystės. Demokratija, emancipacijos principais grindžiamas suaugusiųjų švietimas ir tėvų įtraukimas kaip viešoji pedagogika
Carmel’as Borg’as yra Maltos universiteto Menų, atvirų bendruomenių ir suaugusiųjų švietimo katedros vadovas. Jis yra daugelio knygų ir mokslinių straipsnių, kuriuose nagrinėjamas ryšys tarp švietimo, demokratijos ir socialinio teisingumo, autorius, bendraautoris ir redaktorius. Borg’as yra „Malta Review of Educational Research“ (MRER) (liet. Maltos edukacinių tyrimų apžvalga) ir „Education Research Monograph Series“ (ERMS) (liet. Edukologijos tyrimų monografijų serija) redaktorius bei „Postcolonial Directions in Education“ (liet. Postkolonijinės švietimo kryptys) redaktorius. Jis yra Tarptautinio tėvų centro (IPCN) narys ir jo leidinio „Reimagining Parenthood in Diverse Contexts. A Handbook of Parent-Centred Approaches“ (2022) (liet. Dar sykį apie tėvystę įvairiuose kontekstuose. Į tėvus orientuoto požiūrio vadovas) redaktorius. Taip pat Borg’as yra 2024 m. rugsėjo mėn. išleistos knygos „Stretching Boundaries of Critical Education. Past, Present and Future Possibilities“ (liet. Kritinio ugdymo ribų išplėtimas. Praeities, dabarties ir ateities galimybės) vienas iš redaktorių. Už išskirtinį indėlį į socialinį teisingumą švietimo srityje 2022 m. gruodį Borg’as apdovanotas Nacionaliniu ordinu.
Doc. dr. Carmel’as BORG’AS
Prof. dr. Ting-Chia HSU
DI raštingumas: mokytojų rengimas dirbtinio intelekto valdomam pasauliui
Šiuo metu Ting-Chia Hsu yra nusipelniusi Taivano nacionalinio universiteto Technologijų taikymo ir žmogiškųjų išteklių plėtros katedros profesorė. Jos moksliniai interesai apima kompiuterinio mąstymo ugdymą, technologijomis paremtą mokymąsi ir dirbtinio intelekto raštingumą. Nuo 2023 m. ji yra žurnalo Research and Practice in Technology Enhanced Learning (RPTEL) (liet. Technologijomis pagrįsto mokymosi tyrimai ir praktika) vyriausioji redaktorė. Profesorė Hsu šiuo metu yra švietimo didžiųjų duomenų analizės projekto MOE bendradarbė, atsakinga už kvietimą teikti mikroprogramų pasiūlymus dėl švietimo didžiųjų duomenų analizės Taivane.
Prof. dr. Ting-Chia HSU
Doc. dr. Eglė PRANCKŪNIENĖ
Mokinių kompetencijų vertinimo iššūkiai ir įžvalgos ateičiai
Pranešimas kartu su prof. dr. Rūta Girdzijauskiene
Eglė Pranckūnienė – aktyvi Lietuvos švietimo procesų dalyvė, VšĮ Mokyklų tobulinimo centro steigėja, programos „Renkuosi mokyti“ įkūrėja, nacionalinio projekto „Lyderių laikas“ veiklų vadovė, Klaipėdos universiteto vyresnioji mokslo darbuotoja, Lietuvos edukacinių tyrimų asociacijos prezidentė. Mokslinius interesus sieja su švietimo lyderių ir mokytojų profesiniu tobulėjimu bei ugdymo procesų tobulinimu.
Doc. dr. Eglė PRANCKŪNIENĖ
Prof. dr. Remigijus BUBNYS
Mokytojo profesinio augimo transformacijos per reflektyviąją praktiką mokykloje: „Aš žinau, kas aš esu ir kodėl aš čia“
Pranešimas kartu su lekt. Odeta Šapelyte
Remigijus Bubnys – Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos profesorius ir vyriausiasis mokslo darbuotojas. Pagrindinės mokslinių interesų sritys siejamos su aukštojo mokslo didaktika, refleksijos ir reflektyvios praktikos diegimo kultūra organizacijose. Moksliniuose darbuose analizuoja specialistų rengimo aukštojoje mokykloje ir mokytojų profesinio tobulėjimo klausimus. Daugiau nei 15 metų gilinasi į reflektyvaus mokymosi praktikas, taikant skirtingas kokybinių tyrimų metodologines prieigas. Veikla tiesiogiai siejasi su reflektyvaus / patirtinio mokymo ir mokymosi, kaip edukacinio reiškinio, tyrinėjimu mokytojų rengimo aukštojoje mokykloje bei reflektyvios lyderystės raiška bendrojo ugdymo mokykloje. Aktyviai bendradarbiauja su Gironos universitetu (Ispanija), mokslinio tinklo „The Network on Cooperative and Reflective Learning“, kuriam taip pat priklauso ir Rovira i Virgili universitetas Tarragonoje bei Barselonos universitetas, veiklose. Yra mokslinio žurnalo „Socialinė gerovė tarpdisciplininiu požiūriu“ vyriausiasis redaktorius, mokslo grupės „Pedagogų ugdymas ir mokymo(si) procesai“ vadovas.