Informacija ruošiama
PROGRAMA
KONFERENCIJOS PROGRAMA
|
|
10.00–14.00 PLENARINIS POSĖDIS VU Šiaulių akademija, Vytauto g. 84, Šiauliai, 205 a. 1-as plenarinis posėdis
|
|
Moderatoriai: prof. dr. Aušra Kazlauskienė, prof. dr. Remigijus Bubnys
|
|
9.00–10.00 |
Registracija
|
10.00–10.30 |
Sveikinimo žodis ir pasisakymai Doc. dr. Valdas Jaskūnas, Vilniaus universiteto Studijų prorektorius. Vytis Lembutis, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Tarybos pirmininkas, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas. Prof. dr. Renata Bilbokaitė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos direktorė. Muzikinis sveikinimas Šiaulių Romuvos gimnazijos choras "Bene Notes". Vadovė – dr. Aušra Kardašienė, koncertmeisteris – Deividas Pileckas.
|
10.30–11.00 |
Nuo smegenų tyrimų iki veiklos mokytojų rengimo srityje: pedagogų pasirengimas ugdyti naują besimokančiųjų kartą Prof. dr. Patrícia Oliveira-Silva, Portugalijos katalikiškasis universitetas, Žmogaus neuroelgesio laboratorijos (HNL) direktorė (Portugalija)
|
11.00–11.30 |
Mokinių kompetencijų vertinimo iššūkiai ir įžvalgos ateičiai Doc. dr. Eglė Pranckūnienė, LETA prezidentė, VšĮ Mokyklų tobulinimo centras (Lietuva). Prof. dr. Rūta Girdzijauskienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademija (Lietuva).
|
11.30–12.00 |
Permąstant refleksiją ir reflektuojantį praktiką mokytojų rengime Prof. dr. Tony Ghaye, Londono Loughborough universitetas (JK), Norvegijos Arkties universitetas (Norvegija).
|
12.00–12.30 |
Kavos pertrauka Stendiniai pranešimai
|
2-as plenarinis posėdis Moderatoriai: prof. dr. Daiva Malinauskienė, doc. dr. Rolandas Paulauskas
|
|
12.30–13.00 |
Nuo transmisyviosios iki pasidalytosios lyderystės. Demokratija, emancipacijos principais grindžiamas suaugusiųjų švietimas ir tėvų įtraukimas kaip viešoji pedagogika Doc. dr. Carmel Borg, Maltos universitetas (Malta).
|
13.00–13.30 |
Mokytojo profesinio augimo transformacijos per reflektyviąją praktiką mokykloje: „Aš žinau, kas aš esu ir kodėl aš čia“ Prof. dr. Remigijus Bubnys, lekt. Odeta Šapelytė, Vilniaus universiteto Šiaulių akademija (Lietuva).
|
13.30–14.00 |
DI raštingumas: mokytojų rengimas dirbtinio intelekto valdomam pasauliui Prof. dr. Ting-Chia Hsu (Ching-Kun Hsu), Taivano Nacionalinis universitetas (Taivanas).
|
14.00 |
Plenarinio posėdžio užbaigimas
|
14.00–15.00 |
Pietų pertrauka
|
15.00–16.30 |
Paraleliniai posėdžiai
|
PARALELINIAI POSĖDŽIAI
15.00–16.30
Konferencijos vieta: VU Šiaulių akademija, P. Višinskio g. 25, Šiauliai
Pedagogų ugdymas(is) ir profesinis augimas
1 sesija
Moderatorės: doc. dr. Asta Vaitkevičienė, dokt. Asta Vaičiūnienė, VU ŠA
A506 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Holistinis Lietuvos pradinių klasių mokytojo(s) portretas Dokt. Brigita Miseliūnaitė, Kauno technologijos universitetas
|
15.10–15.20 |
Pedagogų profesinio streso šaltinių analizė Doc. dr. Asta Vaitkevičienė, doc. dr. Albina Kepalaitė, doc. dr. Daiva Alifanovienė,
|
15.20–15.30 |
Mokyklos edukacinės aplinkos būsimųjų pradinių klasių mokytojų akimis Doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, Vilniaus universitetas
|
15.30–15.40 |
Įsitraukimas į mokymąsi: kokias mokytojų kompetencijų spragas jaučia mokiniai? Doc. dr. Jūratė Valuckienė, Sigitas Balčiūnas, doc. dr. Milda Damkuvienė, doc. dr. Evandželina Petukienė, VU Šiaulių akademija
|
15.40–15.50 |
Veiklos tyrimo praktikos skatinimas siekiant pedagogų profesinio augimo srities kompetencijos raidos Asta Vaičiūnienė, Šiaulių Dainų progimnazija
|
15.50–16.00 |
Pedagoginių studijų organizavimas taikant inovatyvias švietimo technologijas: studentų patirties analizė Inga Bertašienė, Vilniaus kolegija
|
16.00–16.10 |
Mokytojo galimybės ugdyme įtraukiant tėvus priešmokyklinėje klasėje Daiva Narmontienė, Telšių lopšelis-darželis „Saulutė“
|
16.10–16.20 |
Ugdymo turinio kūrimas ikimokyklinio ugdymo mokyklos lygmeniu: pedagogų kompetencijos tobulinimas Doc. dr. Sergejus Neifahas, VU Ugdymo mokslų institutas
|
16.20–16.30 |
Pedagogų profesinio saviveiksmingumo stiprinimas: strateginės prieigos Prof. dr. Alida Samusevica, RTU Liepojos akademija (Latvija)
|
16.30 |
Apibendrinimas
|
Pedagogų ugdymas(is) ir profesinis augimas
2 sesija
Moderatorės: prof. dr. Diana Strakšienė, VU ŠA, dr. Aldona Augustinienė, KTU
Room A604
|
|
15.00–15.10 |
Žaidybinimo metodų poveikis mokinių, turinčių klausos negalią, pažintinei raidai pradinėje mokykloje Doc. dr. Irina Klizienė, dr. Aldona Augustinienė, Kauno technologijos universitetas, Jolanta Matuzevičiūtė, Kauno Viktoro Kuprevičiaus progimnazija, Arūnė Janulevičienė, Kauno „Vyturio“ gimnazija
|
15.10–15.20 |
Fzinio ugdymo programos poveikis pradinių klasių mokinių psichologinei gerovei ir kognityviniams gebėjimams Doc. dr. Irina Klizienė, Kauno technologijos universitetas
|
15.20–15.30 |
Fizinio aktyvumo ir kūrybiškumo sintezė: metodai, ugdantys jaunimo vaizduotę per sportines veiklas Dr. Rasa Vainorė, dr. Dovilė Lisauskienė, Vytauto Didžiojo universitetas
|
15.30–15.40 |
Kokia situacija su ankstyvųjų matematinių gebėjimų ugdymu? Prof. dr. Aušra Kazlauskienė, VU Šiaulių akademija
|
15.40–15.50 |
Tėvų požiūris į neformaliąją muzikinę veiklą gimnazijoje Dr. Aušra Kardašienė, Šiaulių „Romuvos“ gimnazija, prof. dr. Diana Strakšienė, VU Šiaulių akademija
|
15.50–16.00 |
Miško maudynės pedagogų streso valdymui Lina Kerpauskaitė, VU Šiaulių akademija
|
16.00–16.10 |
Ulrike Barth ir Angelika Wiehl percepcinės vinjetės. Fenomenologinis refleksyvus mąstymas ir profesinis požiūris Milda Čeikienė
|
16.10–16.20 |
Grojimas melodiniais mušamaisiais instrumentais pradiniame ugdymo etape: G. Burton metodo taikymas Dokt. Marius Šinkūnas, prof. dr. Strakšienė, VU Šiaulių akademija
|
16.20 |
Apibendrinimas
|
Pedagogų ugdymas(is) ir profesinis augimas
3 sesija
Moderatorės: doc. dr. Nijolė Bražienė, doc. dr. Jurgita Lenkauskaitė, VU ŠA
A305 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Edukacijos tyrėjų postkokybinių tyrimų metodologijų mokymasis: PRISMA 2020 pirmieji rezultatai Dr. Aida Kairienė, Klaipėdos universitetas
|
15.10–15.20 |
Tarpkultūrinės kompetencijos tobulinimas(is): lietuvių ir ukrainiečių vertybinių orientacijų skirtumai Prof. dr. Gražina Čiuladienė, Mykolo Romerio universitetas
|
15.20–15.30 |
Mokytojų skaitymo įpročiai ikimokyklinio amžiaus vaikams Doc. dr. Nijolė Bražienė, VU Šiaulių akademija
|
15.30–15.40 |
Komunikavimo gimtąja kalba kompetencija: ugdymasis ir ugdymas Doc. dr. Jolanta Vaskelienė, VU Šiaulių akademija
|
15.40–15.50 |
Ikimokyklinio amžiaus vaikų aplinkosauginių vertybių ugdymas(is): mokytojų požiūris Laura Čeponytė, doc. dr. Jurgita Lenkauskaitė, VU Šiaulių akademija
|
15.50–16.00 |
Praktinės patirties pavyzdžiai įgyvendinant profesinių kompetencijų tobulinimo programą „Ikimokyklinio amžiaus vaikų sveikos gyvensenos žinių aktyvinimas projekto metodu“ Kristina Kelpšienė, Jovita Aužbikavičienė, Šilalės lopšelis-darželis „Žiogelis“
|
16.00–16.10 |
Žaidimais grįsto mokymo(si) strategijos ikimokyklinio ugdymo turinyje Dokt. Vaida Padgurskytė, prof. dr. Daiva Malinauskienė, VU Šiaulių akademija
|
16.10–16.20 |
Pedagogų mokymas(is) darbo vietoje Tatjana Andrijauskienė, Šiaulių lopšelis-darželis „Berželis“, doc. dr. Jurgita Smilgienė, Panevėžio kolegija
|
16.20 |
Apibendrinimas
|
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo iššūkiai
4 sesija
Moderatorės: doc. dr. Irena Kaffemanienė, doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, VU ŠA
A413 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Mokytojų požiūris į įtraukųjį ugdymą: sisteminė apžvalga Doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, doc. dr. Irena Kaffemanienė, doc. dr. Ieva Kuginytė-Arlauskienė, VU Šiaulių akademija
|
15.10–15.20 |
Įtraukusis ugdymas: dilemos ir perspektyvos Rosita Veikalienė, Šiaulių „Sandoros“ progimnazija
|
15.20–15.30 |
Tėvų, auginančių vaiką, turintį ASS, stresoriai: ar pedagogas (ne)pasirengęs pagalbai? Doc. dr. Daiva Alifanovienė, Odeta Šapelytė, VU Šiaulių akademija, Stanislava Stanevičiūtė, Panevėžio kolegija
|
15.30–15.40 |
Mokinių, turinčių autizmo spektro sutrikimą, socialinių įgūdžių ugdymas Doc. dr. Irena Kaffemanienė, doc. dr. Margarita Jurevičienė, Kornelija Gindulytė, VU Šiaulių akademija
|
15.40–15.50 |
Techninės priemonės, padedančios ugdyti mokinius, turinčius regos sutrikimų, tiksliųjų ir gamtos mokslų srityje Dokt. Ugnė Žilytė, VU Šiaulių akademija, Lietuvos audiosensorinė biblioteka
|
15.50–16.00 |
Ritmo svarba kalbos įsisavinimui ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus Doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė, doc. dr. Agnė Šimkienė, Vilniaus universitetas
|
16.00–16.10 |
Rekomenduojamos pagalbos procedūros vaikams, esantiems negalios, globos situacijose Nella Hrdá, Anna Strnadová, Olomouco Palacky Universitetas (Čekija)
|
16.10–16.20 |
Mokinių, turinčių intelekto sutrikimą, socialinių įgūdžių ugdymas Doc. dr. Laima Tomėnienė, Valentinas Charitonovas, VU Šiaulių akademija
|
16.20 |
Apibendrinimas
|
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo iššūkiai
5 sesija
Moderatorės: dr. Erika Masiliauskienė, Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla, Vaiva Juškienė, VIKO
A508 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Būsimųjų įraukiojo ugdymo pedagogų kultūrinio raštingumo stiprinimas Dr. Viktorija Voidogaitė, Vilniaus universitetas, Vaiva Juškienė, Vilniaus kolegija
|
15.10–15.20 |
Įtraukiojo ugdymo kultūros formavimasis mokykloje: mokinių, mokytojų ir tėvų perspektyvos Dr. Erika Masiliauskienė, Vilma Gapšienė, Ilona Bušmaitė, Neringa Strelkovienė, Šiaulių „Saulės“ pradinė mokykla
|
15.20–15.30 |
Karo pabėgėlių paauglių psichosocialinė gerovė ir integracija: įrankiai mokytojams Dr. Nomeda Gudelienė, Mykolo Romerio universitetas
|
15.30–15.40 |
Reemigrantų vaikų integracijos bendrojo ugdymo mokykloje iššūkiai: tėvų nuomonė Janina Ovčinikova, Vilniaus „Taikos“ progimnazija, prof. dr. Gražina Čiuladienė, Mykolo Romerio universitetas
|
15.40–15.50 |
Kokybiško švietimo kiekvienam įgyvendinimas įtraukaus ugdymo aspektu: Alytaus miesto savivaldybės atvejis Doc. dr. Barbara Stankiewicz, Mykolo Romerio universitetas, Jolanta Savukynienė, Alytaus Dzūkijos mokykla
|
15.50–16.00 |
Supervizija pedagogų profesinei gerovei įtraukiojo ugdymo kontekste Doc. dr. Kristina Rūdytė, VU Šiaulių akademija
|
16.00–16.10 |
Mokytojų (per)rengimas pabėgėlių mokykloje Agnė Klimačiauskaitė-Janavičienė, VšĮ „Gravitas Schola“
|
16.10–16.20 |
Apibendrinimas
|
Švietimo kokybės vadyba ir politika
6 sesija
Moderatorės: prof. dr. Renata Bilbokaitė, dr. Jovita Starkutė
A308 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Globalių kompetencijų įgalinimas pokyčių valdymui švietime Prof. dr. Renata Bilbokaitė, VU Šiaulių akademija
|
15.10–15.20 |
Mokytojo didaktinė kryžkelė: siauras ar platus ugdymo turinys Asist. dr. Šarūnė Nagrockaitė, Vilniaus universitetas
|
15.20–15.30 |
FŠPU veiklos kokybės įsivertinimo problematika ir nauda mokyklų bendruomenėms Dokt. Loreta Venslavičienė, VU Šiaulių akademija
|
15.30–15.40 |
Adaptyvumas kaip organizacinės kultūros bruožas Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose Dr. Jovita Starkutė, Kauno kolegija
|
15.40–15.50 |
Organizacijos kultūros raiška Lietuvos bendrojo ugdymo įstaigose. Mokytojų požiūris Dr. Jovita Starkutė, Kauno kolegija
|
15.50–16.00 |
Misija (ne)įmanoma? Ilgalaikių politinių susitarimų tęstinumas didelio neapibrėžtumo sąlygomis: politinių partijų susitarimo dėl Lietuvos švietimo politikos (2021–2030) atvejo analizė Karolina Pragulskytė, Mykolo Romerio universitetas
|
16.00–16.10 |
Pedagogų ir tėvų požiūris į vaikų pažangos ir pasiekimų vertinimą ikimokyklinėje įstaigoje Ramutė Adomavičė, Dembavos lopšelis-darželis „Smalsutis“
|
16.10–16.20 |
Švietimo kokybės sistemos kūrimas ir diegimas STEAM kontekste: Šiaulių techninės kūrybos centro atvejis Roman Šarpanov, Šiaulių techninės kūrybos centras
|
16.20–16.30 |
Profesinio mokymo teikiamų paslaugų kokybės valdymas: atvejo analizė Vika Dabkevičienė, Biržų technologijų ir verslo mokymo centras
|
16.30 |
Apibendrinimas
|
Kritinis mąstymas informacinėje visuomenėje
7 sesija
Moderatoriai: dr. Istvan Zsigmond (Romania), prof. dr. Remigijus Bubnys, VU ŠA (Lithuania)
A111 aud.
|
|
15.00–15.10 |
Developing Critical Thinking through Flipped Classroom: Teachers' Experiences and Outcomes of the CTIS Project Prof. dr. Remigijus Bubnys, prof dr. Aušra Kazlauskienė, Odeta Šapelytė, VU Šiauliai Academy (Lithuania)
|
15.10–15.20 |
Developing Critical Thinking through Flipped Classroom: Students‘ Experiences and Outcomes of the CTIS Project Prof. dr. Remigijus Bubnys, prof. dr. Aušra Kazlauskienė, Odeta Šapelytė, VU Šiauliai Academy (Lithuania)
|
15.20–15.30 |
Content or Competence? The Role of Flipped Method in Teaching Critical Thinking Dr. Istvan Zsigmond, Sapientia - Hungarian University of Transylvania (Romania)
|
15.30–15.40 |
Teaching Critical Thinking with Flipped Learning – Remarks and Experiences Dr. Istvan Zsigmond, Sapientia - Hungarian University of Transylvania (Romania)
|
15.40–15.50 |
How to Shape Student's CT Competence? On the Basis of Teachers' Experience Dr. Anna Mróz, PhD student Natalia Twardosz, University of National Education Commission, Krakow (Poland)
|
15.50–16.00 |
Teaching Critical Thinking in Higher Education as a Life Learning Goal Dr. Panayiota Metallidou, Aristotle University of Thessaloniki (Greece)
|
16.10–16.20 |
Critical thinking in the net – opportunities to decode the information chaos Prof. Dr. Mariya Aleksieva, Prof. Dr. Milen Baltov, Assoc. Prof. Dr. Zlatina Dimitrova, Assoc. Prof. Dr. Veselina Jecheva, Assoc. Prof. Dr. Krasimira Mineva, Assist. Prof. Dr. Kameliya Staneva, Assist. Prof. Gergana Kirova, Burgas Free University (Bulgaria) |
16.20–16.30 |
Group discussion. Outcomes and impact of CTIS Project.
|
Stendiniai pranešimai
|
|
|
Vaikas STEAM pasaulyje Berta Rudzinkovė, Jurgita Simonavičienė, Šilalės lopšelis-darželis „Žiogelis“
|
|
Gestų ir žodžių tarimo mokymosi sąsajos ankstyvosios komunikacinės raidos stadijoje Dr. Rita Kantanavičiūtė-Petružė, VU Šiaulių akademija
|
|
Simona Lunina, doc. dr. Vaida Jurgilė, Vytauto Didžiojo universitetas
|
|
Student Alienation: the Teacher Perspective Dokt. Juozapas Labokas, VU Ugdymo mokslų institutas
|
Karjerą keičiančių mokytojų pašaukimo ir darbo vertybių sąsajos Dr. Vilija Stanišauskienė, Kauno technologijos universitetas
|
|
|
Developing Students' Communication and Facilitation Skills Through the Course “Participation Management: Tools for Citizens Engagement and Community Empowerment” Prof. dr. Gražina Čiuladienė, Mykolo Romerio universitetas
|
|
Logopedinės praktikos iššūkiai įtraukiojo ugdymo kontekste Sandra Radavičienė, Šiaulių lopšelis-darželis „Berželis”
|
|
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių psichomotorinės reakcijos kaita, taikant fizinio ugdymo pratimus (atvejo analizė) Simona Jasiulevičienė, Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, dr. Darius Masiliauskas, VU Šiaulių akademija
|
|
Specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių koordinacijos ir pusiausvyros kaita, taikant fizinio ugdymo pratimus (atvejo analizė) Simona Jasiulevičienė, Radviliškio Gražinos pagrindinė mokykla, dr. Darius Masiliauskas, VU Šiaulių akademija
|
|
Interaction Between Sports Pedagogues’ Leadership and their Students’ Motivation for Sports Danguolė Razmaitė, doc. dr. Lauras Grajauskas, VU Šiaulių akademija
|
|
Ikimokyklinių įstaigų pedagogų multisensorinių aplinkų taikymo praktikų analizė Doc. dr. Nijolė Čiučiulkienė, Birutė Ščiukienė, VDU Švietimo akademija
|
|
Sutrikusios klausos vaikų savitumų ir gebėjimų at(si)skleidimas ugdymo(si) procese Doc. dr. Laima Tomėnienė, Jurgita Grigaliūnaitė, VU Šiaulių akademija
|
|
Development of Teacher Identity Throughout the Academic Years Doc. dr. Irena Kaffemanienė, prof. dr. Diana Strakšienė, dr. Regina Karvelienė, prof. dr. Renata Bilbokaitė, VU Šiaulių akademija
|
|
Motivation to Pursue a Career in Teaching Prof. dr. Diana Strakšienė, doc. dr. Irena Kaffemanienė, dr. Regina Karvelienė, prof. dr. Renata Bilbokaitė, VU Šiaulių akademija
|
Virtualūs stendiniai pranešimai
|
|
Prof. Dr. María José Latorre Medina, Chaimae Tnibar Harrus, University of Granada (Spain)
|
|
|
Inspiring students to learn physics through stories Dr. Alicja Jagielska, AGH University of Science and Technology (Poland)
|
|
Prof. Dr. Joanna Łukasik, Music Art Academy, Kraków Agriculture University, Krakow (Poland)
|
|
Dr. Victoria Stratan, State Pedagogical University "Ion Creanga" from Chisinau (Moldova)
|
|
Personal resources and career planning styles of generation Z - challenges for educational practice Dr. Katarzyna Jagielska, University of the National Education Commission, Krakow (Poland)
|
|
Teaching history in the 21st century. Challenges and solutions. Dr. Valentin Constantinov, Pedagogical State University “Ion Creanga” from Chisinau (Moldova)
|
REIKALAVIMAI STENDINIAMS PRANEŠIMAMS – ATSISIŲSTI
Bendrieji reikalavimai:
- Stendinis pranešimas turėtų būti parengtas lietuvių arba anglų kalba.
- Pranešime turėtų būti nurodyti autoriaus (bendraautorių) vardas (-ai), pavardė (-ės), mokslinis (-ai) laipsnis (-iai) ir institucijos (-ų), kuriai (-ioms) atstovaujama, pavadinimas (-ai).
- Stendinį pranešimą konferencijos dieną bus galima pakabinti nurodytoje vietoje dalyvių registracijos metu. Stendinio pranešimo tvirtinimo priemonėmis bus pasirūpinta.
Matmenys ir formatas:
- Stendinio pranešimo formatas A1 (594 x 841), orientacija vertikali.
- Pranešimo pavadinimo šrifto dydis 72 pt, kito teksto rekomenduojamas dydis 24–28 pt.
- Pranešime rekomenduojama išlaikyti dermę tarp vaizdinės ir tekstinės informacijos, neperkrauti pranešimo dideliu teksto kiekiu.
- Stendinį pranešimą rekomenduojama maketuoti pagal pateiktą pavyzdį, kurį galima atsisiųsti čia: https://www.mokytoju-ugdymas.sa.vu.lt/registracija
Papildomi reikalavimai užsienio šalių pranešėjams, negalintiems atvykti į konferenciją. Pagal reikalavimus parengtas stendinis pranešimas organizatoriams turi būti atsiųstas PDF formatu iki lapkričio 22 d. Jis bus skelbiamas konferencijos internetiniame puslapyje.